اولین کارخانه بافندگی و لمینت با همکاری بنیاد تعاون زندانیان گلستان افتتاح شد

9:23 - 16 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۷۵۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
اولین کارخانه بافندگی و لمینت با همکاری بنیاد تعاون زندانیان گلستان افتتاح شد
اولین کارخانه بافندگی و لمینت‌زن با حضور رئیس کل دادگستری گلستان و جمعی از مسئولان سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی کشور به بهره‌برداری رسید.

خبرگزاری میزان- اولین کارخانه بافندگی و لمینت زن در مساحت هزار و ۵۰۰ متر با سرمایه گذاری حدود ۷۰۰ میلیارد ریالی با مشارکت بخش خصوصی و همکاری بنیاد تعاون زندانیان گلستان، برای اشتغال حداقل ۱۲۰ نفر در سه شیف کاری برای مددجویان راه اندازی شده است.تولیدات این مجموعه پارچه رومبلی با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن در سال می‌باشد که قابلیت صادرات به کشور‌های مختلف را دارد.

رئیس کل دادگستری گلستان در مراسم بهره برداری از این واحد تولیدی گفت: این کارخانه با همکاری بنیاد تعاون زندانیان استان و سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده است.

حیدر آسیابی افزود: در حال حاضر ۴۳ کارگاه در داخل و بیرون از زندان برای اشتغال زندانیان فعالیت دارند و حدود یک هزار و یکصد نفر از زندانیان برای کمک مالی به خانواده‌های خود در این کارگاه‌ها کار می‌کنند.

وی گفت: این‌حجم از اشتغال در زندان‌های استان نویدبخش کاهش ورود دوباره افراد به زندان است.

آسیابی با بیان اینکه هدف از اعمال مجازات حبس به منزله محصور کردن زندانی نیست گفت: بازاجتماعی کردن، اصلاح و توانمندسازی زندانیان هدفی است که قوه قضاییه دنبال می‌کند.

همچنین مرکز مونیتورینگ زندان‌های استان و کارگاه اشتغال زایی تخصصی صنایع دستی نیز از دیگر طرح‌هایی بود که امروز در گرگان افتتاح شد.

امروز همچنین ۱۰ سری جهیزیه با مشارکت کمیته امداد به دختران در آستانه ازدواج مددجویان نیازمند اهدا شد.در حاشیه مراسم امروز ۳۷ تن از مددجویان نیز با کمک خیران و ستاد دیه آزاد شدند که ۶ نفر آن‌ها خانم بودند.

افتتاح اولین کارخانه بافندگی و لمینت با همکاری بنیاد تعاون زندانیان گلستان 

بازدید میدانی رئیس کل دادگستری گلستان از واحد‌های تولید یُد غرب آسیا در گلستان

مسئولان قضایی و اجرایی استان گلستان، در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی به کارخانجات تولید ید گلستان رفتند و پای درد دل تولیدکنندگان این محصول نشستند.

رئیس کل دادگستری گلستان در بازدید گفت: تلاش ما در ستاد اقتصاد مقاومتی استان هم کمک به رفع موانع حقوقی و مشکلات این واحد در چارچوب قانون است و هم رعایت ملاحظات زیست محیطی است.

حیدر آسیابی افزود: مطابق بررسی کارشناسی سازمان انرژی هسته‌ای و اعلام نظر آن سازمان، بخشی از پساب‌های حاصل از استحصال یُد که به تلاب اینچه واریز می‌شود، پرتوزایی ندارد.

وی از اجرای طرح مطالعاتی برای بررسی راهکار‌های احیای تالاب اینچه هم خبر داد و گفت: این طرح زیر نظر سازمان محیط زیست در حال انجام است و در جلسه بعدی ستاد اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان، نتیجه این‌مطالعات درباره چگونگی احیای تالاب اینچه ارائه خواهد شد.

آسیابی افزود: دستگاه‌های تبخیر هم وارد استان‌شده که با استقرار این دستگاه‌ها بخش دیگری از دغدغه‌های زیست‌محیطی رفع خواهد شد. استحصال یُد در شمال استان گلستان، ایران را در شمار ۷ تولیدکننده این ماده در جهان قرار داده است.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *